Tuesday 28 January 2014

"AKU BERSYUKUR"

Apa perasaan korang kalau orang yang korang sayang beralih hati kepada orang lain.Tambahan lagi orang yang menggantikan tempat korang tu kawan korang sendiri,Adakah korang selesa dengan keadaan seperti itu??Jawapannya (aku tanya aku jawab) mestilah tidak.Itulah situasi yang perlu aku hadapi,bukan dua orang bukan tiga orang tetapi aku bersendirian.Bile diingat-ingat pernah satu hari ni aku berdoa,doa tu berbunyi macam ni "Ya Allah jika (nama si fulan) baik untuk agamaku dan dunia akhiratku maka Kau permudahkan jalan kami,jika sebaliknya maka Kau sukarkanlah" mungkin Allah sudah tetapkan seseorang yang terbaik untukku.Bila dengar ada rakan yang cakap yang si fulan itu buruk akhlaknya,hati mengucap syukur.Allah telah permudahkan jalanku.Alhamdulillah Allah masih perlihara aku dari sebarang dosa (rindu pada bukan muhrim) atau berzina dengan hati.Atau mungkin ada ujian lagi hebat untukku tempuhi.Wallahualam..tetapi Allah hanya akan menurunkan ujian buat hambanya yang sedia menempuhinya.Lama tempoh untuk aku menjadi sedia kala,Kadang-kadang senyuman yang aku hadiahkan untuk kawanku semua palsu.Mungkin ini bahana "ter"cinta manusia sebelum bercinta dengan Pencipta Cinta (Allah S.W.T).Sekarang aku masih belajar untuk mencintai Allah (Tuhan Sekalian Alam)..InsyaAllah Allah akan permudahkan semua untukku dan untuk korang yang masih ' lalai' sepertiku.


No comments:

Post a Comment